Susanne Kutter beschäftigt sich oft mit dem katastrophalen Verhältnis von Natur zu Kultur. Immer wieder tauchen Themen auf wie der Verlust von Sicherheit und Kontinuität. In diesem Zusammenhang reflektiert sie auch die sich verändernde Rolle der Frau in der westlichen Gesellschaft und das zunehmende Verschwinden der bürgerlichen Mittelschicht, die traditionell von Wohlstand, Bildung und Kultur geprägt ist.
in: Susanne Kutter. Lost in the Middle of the Street, hrsg. v. MAAB Gallery, Mailand 2018.

Susanne Kutter often deals with the catastrophic relationship between nature and culture. Again and again, themes emerge such as the loss of security and continuity. In this context, she also reflects on the changing role of women in Western society and the increasing disappearance of the bourgeois middle class, traditionally characterized by wealth, education and culture.
from: MAAB Gallery, Milan (2018) - Susanne Kutter. Lost in the Middle of the Street.


Transformationsstörung II / Transform Fault II, 2023


Less Home (Detail / detail), 2023


Der Wald steht schwarz und schweiget / The Woods Lie Dark and Silent, Kunstverein Marburg, 2021


I Don't Like It Here (James Dean), 2022


Luxurx, Power, Beauty (Detail / detail), Kunstverein Marburg, 2021


Foreign, 2018


Herrn Orleanders großer Auftritt / Mister Orleander's Big Performance, Performance / performance, Kunstmuseum Stuttgart, 2006


Eismeer / Arctic Sea, 2019


Eve of Wedding Party, 2018


Why don't you just enjoy it? (Kurt Cobain) (Detail / detail), 2020


Enma, 2018


Die Zuckerdose / The Sugar Bowl, Städtische Galerie, Nordhorn, 2011


Ich will dich / I Want You, Pina-Bausch-Zentrum, Rückseite / back side, Wuppertal, 2018


Über Stock und über Steine... / Over Hill and Dale..., 2018


Triologie der Illusion (Detail) / Trilogy of Illusion (detail), Montag Stiftung Bildende Kunst, Bonn, 2010


Bei Muttern (Detail) / At Mother's (detail), 2010


Im Bad, 2010


Flooded Home, Museum of Contemporary Photography, Chicago, 2003


Ti penso sempre, 2016


Nepal vario, Kunstmuseum Bonn, 2013


Nepal vario (Detail), 2013


Thanksgiving Plot, Performance / performance, Herbert Gerisch-Stiftung, Neumünster, 2013


Zimmer frei (Detail) / Room Available (detail), Weser-Renaissance-Museum, Schloss Brake, 1997


Swaying Palm Trees Line the Sandy White Beaches, as They Meet the Atlantic Ocean, Museum MARTa Herford, 2009


Außerhalb der Sperrstunde / Out of Closing Time, Galerie Stefan Rasche, Münster, 2006


Zimmer frei / Room Available, Weser-Renaissance-Museum, Schloss Brake, 1997


Swaying Palm Trees Line the Sandy White Beaches, as They Meet the Atlantic Ocean, (Detail / detail), 2009


Thanksgiving at Uncle Henry's I + II, 2023


Akteneinsicht - Hansa Nord / File Inspection - Hansa Nord, 2022


Less Home, Neues Museum, Nürnberg, 2023


Luxurx, Power, Beauty (Detail / detail), 2021


Luxurx, Power, Beauty (Detail / detail), Kunstverein Marburg, 2021


Abstrakt I, 2021


I'm Very Sick. I Must Sleep, Please (Michael Jackson), 2020


Akteneinsicht - Hansa Nord / File Inspection - Hansa Nord, 2022


... wo Neptune an Land ging / ... Where Neptune Went Ashore, Städtische Galerie, Nordhorn, 2019


Dreharbeiten, Video: Die Zuckerdose, Lagerhalle,  / filming, video: The Sugar Bowl, warehouse, Preußenhafen Lünen, 2011


Luxurx, Power, Beauty (Detail / detail), Kunstverein Marburg, 2021


Ti penso sempre (Making of), Atelierhof / studio yard, Berlin, 2016


Why Don't You Call Me? (Madonna), 2021


Die Zuckerdose / The Sugar Bowl, 2011


t'es a moi, 2020


Dreharbeiten zu dem Video Die Zuckerdose, Lagerhalle / filming of the video The Sugar Bowl, warehouse, Preußenhafen Lünen, 2011


Oh, How I've Tried (Jackson C. Frank), 2020


Lost in the Middle of the Street, 2018


Lost in the Middle of the Street (Detail), 2018


In der Küche / In the Kitchen, 2010


Der Wald steht schwarz und schweiget (Detail) / The Woods Lie Dark and Silent (detail), Kunstverein Marburg, 2021


Loose Connection (Halt mich nicht fest / Don't Hold Me Tied), Pavillon am Kunsthaus Milchhof / pavilon at Kunsthaus Milchhof, 2018


Mary Had Enough, 2018


Big China, MAAB Gallery, Milano, 2018


Moving Day, 2001


ohne Titel (schwarze und weiße Fliesen) / Untitled (Black and White Tiles), 2021


I Don't Like People Here (James Dean), 2022


Less Home (Detail / detail), 2023


Transformationsstörung / Transform Fault, 2020


Do You Remember? How It All Began (Michael Jackson), 2021


Herrn Orleanders großer Auftritt / Mister Orleander's Big Performance, La Nuova Pesa. Centro per l‘Arte Contemporanea, Rom, 2006


Die 'Ever Given' auf ihrem Weg durch den Sueskanal / The 'Ever Given' on her Way trough the Suez Canal, 2021


... wo Neptune an Land ging (Detail) / ... Where Neptune Went Ashore (detail), 2019


... wo Neptun an Land ging (Workshop, Detail) / ... Where Neptune Went Ashore (workshop, detail), Städtische Galerie, Nordhorn, 2019


Be Mine (Till End of Time), 2019


Hau ab! / Get Lost!, Marburger Kunstverein, 2021


Loose Connection (Halt mich nicht fest) / Loose Connection (Don't Hold Me Tied), Pavillon am Kunsthaus Milchhof / pavilon at Kunsthaus Milchhof, Berlin, 2018


Medusa, 2019


I Will Kill You Anyway, Herbert Gerisch-Stiftung, Neumünster, 2013


Trilogie der Illusion (Detail) / Trilogy of Illusion (detail), Montag Stiftung Bildende Kunst, 2010


Panic Room, 2009/2010


The Lonely Dancer, 2010


Trilogie der Illusion / Trilogy of Illusion, 2010


Außerhalb der Sperrstunde (Performance) / Out of Closing Time (performance), Galerie Stefan Rasche, Münster, 2006


Flooded Home, 2003


Swaying Palm Trees Line the Sandy White Beaches, as They Meet the Atlantic Ocean (Detail / detail), Museum MARTa Herford, 2009


Nymphenbecken / Nymph Pool, Botanischer Garten, München-Nymphenburg,1999


Moving Day, Filmset vor den Dreharbeiten / setting before filming, Münster, 2001


Außerhalb der Sperrstunde (Performance, Detail) / Out of Closing Time (performance, detail), Galerie Stefan Rasche, Münster, 2006


Nymphenbecken (Detail) / Nymph Pool (detail), Botanischer Garten, München-Nymphenburg,1999


Zimmer frei (Detail) / Room Available (detail), Weser-Renaissance-Museum, Schloss Brake, 1997